Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Adam Żyliński dementuje plotki: Nigdzie się nie wybieram
Remont wiaduktu: Toniemy w korkach
Dojechali na wstecznym
Leśna Banda!
Burmistrz milioner
Szatan w rękach aniołów
Skarga na szpital. Pytania bez odpowiedzi
Potwór i morderca spod matki serca
Morderstwo przy tartaku
Mąż Niemiec nie jest zły!
Czy Jeziorak odpędza burze?
PSL chce zniesienia dwukadencyjności w gminach
Burmistrz bez zaufania
Śmierć za 10 tysięcy złotych
3-latek odnaleziony na mokradłach w lesie!
Seks pod balkonem
Szok! U denstysty NFZ już nie pomoże!
Z maczetą na księdza
Nowa szefowa rady miejskiej
Dogrywka: Trzaskowski kontra Nawrocki
Więcej...

INFORMACJE

2014-10-15

Trasa Iława-Susz. Przejazd na bezdechu


Mimo że kierowcy mają problem z ominięciem wysepek na wyremontowanej trasie z Iławy do Susza, zarządca drogi w żaden sposób ich nie zmodernizuje. „Kierowcy przed wysepkami mają zwolnić” – i na tym kończy się dyskusja z drogowcami.


Coraz więcej kierowców skarży się na wysepki spowalniające na świeżo oddanej do użytku drodze Iława-Susz. Otwarcie mówią, że nawet przy ograniczeniu prędkości, przejazd jest utrudniony przez wysokie i ostre krawężniki oraz ich kształt.

Dodatkowo migające znaki ostrzegawcze na wysepkach oślepiają kierowców i nie widać dokładnie krawędzi.

– Wracając wieczorem z Iławy na wysokości zjazdu do Redak mój licznik miał lekko ponad 60 km – pisze na forum 38-latek. – Po oślepieniu światłem, zahaczyłem przednim kołem o krawędź wysepki, po czym wybiło mnie na prawy bok, korygując szybciutko kierownicą w lewo i ostrym hamowaniu, zarzuciło mnie i wylądowałem bokiem na przeciwnym pasie. Dobrze, że nic nie jechało z naprzeciwka, bo jeszcze do teraz kolana mi drżą.

Gołym okiem widać próby ominięcia wysepek: ostre ślady hamowania, czarne smugi od opon pozostawione na krawędziach oraz przewrócony ostatnio znak ostrzegawczy.

Sytuację poprawiłoby ścięcie krawężników, by złagodzić najazd na wysepkę. Zapytaliśmy zarządcę drogi, czy taki zabieg jest możliwy. Okazało się, że nie, bo… krawężniki mają być właśnie takie, jakie są.

– Wyspy kanalizujące ruch wraz z ich krawężnikami nie są elementami jezdni i nie na należy na nie najeżdżać – mówi Władysław Łukaszuk, wicedyrektor ds. inwestycji w Zarządzie dróg Wojewódzkich w Olsztynie. – Zastosowane rozwiązania mają na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez skłanianie do ograniczenia prędkości.

Krawężniki mają skłonić kierowców do ściągnięcia nogi z gazu w miejscach, gdzie prędkość jest nagminnie przekraczana mimo oznakowania pionowego.

– Rozwiązanie to zostało przeanalizowane i zatwierdzone przez audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego, a wizja lokalna wykazała, że przy przestrzeganiu zastosowanych ograniczeń prędkości nie występują problemy ani zagrożenia co do płynnej i bezpiecznej jazdy – kończy Łukaszuk.

Na trasie Iława-Susz trwa wycinka drzew, które znajdują się w skrajni drogi. Pytania o szczegóły tej sprawy wysłaliśmy do zarządcy drogi. Na odpowiedzi czekamy.

ALEKSANDRA KROTOWSKA
zdjęcia: Patrycja Szymańska




Trasa Iława-Susz.
Wysepki dla kierowców są dużym utrudnieniem.
Na wysokich, ostrych krawężnikach oprócz resztek
asfaltu wyraźnie widać ślady opon.





Trasa Iława-Susz.
Trwa wycinka drzew. Czy poskutkuje to
zniesieniem ograniczenia prędkości do 70 km/h
przynajmniej w niektórych miejscach?



  2014-10-15  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
116136510



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Stopka | Wyszukiwarka
FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2025 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.